O nas

Edukacja

Placówki realizują podstawę programową w zakresie edukacji przedszkolnej i szkoły podstawowej. Uczniowie pracują w zespołach jedno- i dwuosobowych. W większości terapia realizowana jest w trybie indywidualnym. Dzieci pracują w diadzie, co pozwala na szybki progres w zakresie rozwoju poznawczego.

Terapia

W ramach bieżącej działalności nasz ośrodek realizuje codzienną terapię pedagogiczną, logopedyczną i psychologiczną realizowaną w trybie indywidualnym. Podopieczni realizują codziennie samodzielnie „koszyczki aktywności” oraz mają zajęcia z zakresu usamodzielniania społecznego. W ramach bieżącej działalności wprowadzana jest komunikacja wspomagająca w postaci tabletów z „Mówikami” w celu wspomagania komunikacji i wzbudzania mowy werbalnej.

Samodzielność

Nasi podopieczni w ramach bieżącej pracy pod okiem wyspecjalizowanych terapeutów mają możliwość samodzielnego przygotowywania warsztatu pracy, uprania brudnej odzieży, prasowania ubrań, upieczenia własnych ciasteczek, ugotowania zupy, czy też spożycia własnoręcznie przygotowanej kanapki. Do dyspozycji podopiecznych są dostosowane pomieszczenia kuchenne i łazienkowe, pozwalające na bezpieczne korzystanie z urządzeń.

Zabawa

W ośrodku dzieci mają doskonałe warunki do wypoczynku i zabawy. Jest to swoiste sanatorium dla dzieci ze spektrum autyzmu. Dysponujemy powierzchnią terenów zielonych ok. 1 ha. Z różnorodną roślinnością, która stanowi swoistą ścieżkę edukacyjną. Obok mamy duży las, w którym realizujemy zabawy terenowe. Obok budynku jest plac zabaw z podwiesiami, huśtawkami , małpim gajem, urządzeniami wspinaczkowymi i wieloma innymi sprzętami do zabaw. Ponadto placówka dysponuje bardzo dobrze wyposażoną salą świetlicową i salą zabaw z wieloma urządzeniami rekreacyjnymi i z zakresu integracji sensorycznej.

Autyzm – w dużym skrócie…

Autyzm to zaburzenie rozwoju i funkcjonowania układu nerwowego. Przejawia się w zakłóceniu komunikowania uczuć i cechuje się niezwykłą trudnością budowania relacji z innymi ludźmi. Poprzez ubogie i stereotypowe zachowania, następuje alienacja takiej osoby we własnym świecie przeżyć.

Autyzm może mieć bardzo zróżnicowany charakter. Są dzieci, które mają bardzo głębokie zaburzenia, są upośledzone umysłowo, nie mówią, ale są też takie, które mają zespół Aspergera i są w normie intelektualnej, albo nawet powyżej niej, ale problemem jest dla nich nawiązywanie kontaktów społecznych. Może u nich występować nadwrażliwość na dotyk, światło, dźwięki, co jest bardzo stresujące dla dziecka, ale także dla otoczenia, jeśli nie wie, jak ma reagować?

Autyzm i zespół Aspergera to coraz powszechniej występujące zaburzenia rozwoju dziecka. Z roku na rok liczba dzieci z diagnozą spektrum zaburzeń autystycznych (ASD) rośnie. Ze względu na problemy w porozumiewaniu się, rozwoju społecznym, a także odmienny sposób przetwarzania informacji, dzieci i młodzież z autyzmem stanowią wielkie wyzwanie dla systemu oświaty.

Jak więc wybrać dobrą szkołę czy przedszkole?

CZYM SIĘ KIEROWAĆ? NA CO ZWRACAĆ UWAGĘ?

Mając dziecko z autyzmem i zaburzeniami pochodnymi wybór nie jest taki oczywisty.
Jeżeli masz wątpliwości, odpowiedz sobie na 5 ważnych pytań, które są istotne przy wyborze placówki dla Twojego dziecka.
  • Nauczyciele – w końcu przecież to z nimi będzie się stykać Wasze dziecko, to od nich czerpać wiedzę. Tak więc istotne jest wykształcenie, kwalifikacje zawodowe. Nieodpowiedni nauczyciel może łatwo zniechęcić ucznia, pomimo ciekawego przedmiotu. Dopytajmy o zajęcia dodatkowe, o kwalifikacje terapeutów. To kadra, która będzie zajmowała się waszym dzieckiem. Warto zapytać o ofertę zajęć dodatkowych. Dowiedzmy się przy okazji o kompetencjach psychologa, pedagoga, logopedy, terapeuty SI – czyli tych specjalistach, którzy będą prowadzili terapie. Placówka w Zabielu Wielkim dysponuje doświadczoną kadrą w zakresie pracy z dziećmi z autyzmem. Mamy doświadczenie ale mamy też właściwe podejście do dzieci i potrafimy je zainteresować.
  • Infrastruktura – dla dziecka z zaburzeniami ważne jest to, czy w razie problemów będzie miało się gdzie wyciszyć, jak duża jest sala dydaktyczna i terapeutyczna. Czy są bogato wyposażone sale terapeutyczne, sportowe, boisko. Czy dziecko może samodzielnie przygotować sobie posiłek. Placówka w Zabielu Wielkim dysponuje ogromną przestrzenią dla dzieci. To swoiste sanatorium dla dzieci z autyzmem. Dysponujemy przestrzennymi, dużymi salami dydaktycznymi, wyposażonymi w nowoczesny sprzęt multimedialny, ogromne boiska, na których gramy w piłkę, ale także uczymy się jazdy na rowerze dwukołowym. Na miejscu wokół placówki realizowane są zajęcia hipoterapii oraz dogoterapeutyczne.
  • Metody pracy – placówka pracuje metodami indywidualnymi, dostosowanymi do każdego dziecka indywidualnie, dopasowana tylko do niego. W zależności od poziomu funkcjonowania dziecka budowane są grupy (przeważnie dwuosobowe).
  • Wyżywienie – nasi podopieczni samodzielnie we współpracy z terapeutą przygotowują sobie posiłki z produktów, które mogą spożywać.
  • Bezpieczeństwo – nasza placówka jest jedną z najbezpieczniejszych w regionie. Bardzo dobrze wyposażona, piękne czyste sale, przestrzenne, jasne łazienki dostosowane do funkcjonowania dzieci, zadbane boiska i place zabaw, doświadczona kadra, bezpieczne otoczenie (placówka umieszczona wśród lasów, pełna zielenie, dokładnie ogrodzona, z interesującym sąsiedztwem dzików, które mogą być przez wychowanków dokarmiane.
Nasza placówka ma ogromne osiągnięcia w zakresie przywracania dzieci do funkcjonowania w szkołach masowych. Po terapii w klasach I-III możliwa jest dalsza nauka w szkole masowej, rejonowej, blisko dziecka. Mamy na to dowody.

Argumenty przemawiające za naszą placówką:

  • różnorodność stosowanych metod,
  • indywidualne plany edukacyjno-terapeutyczne opracowywane przez psychologów, pedagogów specjalnych i logopedów mające na względzie całościowy rozwój dziecka z wykorzystaniem różnorodnych metod pracy,
  • regularna ewaluacja postępów w terapii,
  • dostęp do przestrzeni zielonych, ogródków zabaw, możliwość prowadzenia zajęć na świeżym powietrzu,
  • odpowiednio dobrane pomoce dydaktyczne wspierające rozwój dziecka,
  • możliwość korzystania z hipoterapii, dogoterapii, terapii SI, zajęć logopedycznych, terapii psychologicznej oraz innych zajęć oferowanych przez nas,
  • ciepła i sprzyjająca poczuciu bezpieczeństwa atmosfera.

Nasza placówka jest otwarta dla każdego.

Bierność oraz brak diagnozy oznacza stracony, cenny czas, który jest trudny do odpracowania. Doskonale wiemy, że każda minuta jest istotna, dlatego w naszej placówce czas wykorzystujemy maksymalnie efektywnie. W naszych placówkach kładziemy nacisk na intensywną terapię. Wczesne zdiagnozowanie i szybkie rozpoczęcie terapii zwiększają szansę na lepsze efekty i lepsze funkcjonowanie w późniejszym życiu. Szczególnie podatne są małe dzieci.

Rozpocznij terapię z nami.