Publiczny Terapeutyczny Punkt Przedszkolny w Zabielu Wielkim

Rekrutacja trwa cały rok!

Dokumenty wymagane w procesie rekrutacji dziecka:

  • Diagnoza autyzmu lub zaburzeń ze spektrum autyzmu
  • Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane z uwagi na autyzm i niepełnosprawność umysłową w stopniu umiarkowanym lub głębokim
  • Karta zgłoszenia dziecka

PUNKT PRZEDSZKOLNY

Publiczny Terapeutyczny Punkt Przedszkolny w Zabielu Wielkim mieści się daleko od centrum miasta, w wolnostojącym budynku otoczonym terenem zielonym z dużym placem, wyposażonym w sprzęt rekreacyjny, co sprzyja nie tylko zabawie, ale daje również okazję do miłego wypoczynku na świeżym powietrzu. Plac jest ogrodzony, a teren wokół jest spokojny i bezpieczny. Nie słychać tutaj miejskiego gwaru. Oferujemy naszym podopiecznym przestrzenne sale, doskonale wyposażone w pomoce terapeutyczne i pomoce do zabawy kierowanej. Do dyspozycji dzieci jest mini mieszkanko z kuchnią, łazienką, pokojem gościnnym, w którym odbywają się zajęcia uspołeczniania dziecka i usamodzielniania, dające możliwość samodzielnego przygotowywania posiłków pod okiem i we współpracy z terapeutą. Punkt Przedszkolny ściśle współpracuje z Niepubliczną Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną, dzięki temu możemy zaoferować w ramach naszej placówki pełne spektrum terapii wspomagających.

DZIECKO

Rozpoczęcie pracy terapeutycznej z dzieckiem w wieku trzech lat pozwala osiągnąć znacznie lepsze efekty niż jej rozpoczęcie w okresie późniejszym. Stracony czas jest trudny do nadrobienia, dlatego też staramy się maksymalnie efektywnie wykorzystać okres, w którym dziecko jest szczególnie podatne na terapię.

Połowa zajęć dziennie jest realizowana w systemie indywidualnym, dostosowanym do możliwości psychofizycznych dziecka. W szczególności to zajęcia logopedyczne, psychologiczne, Terapii Integracji Sensorycznej i usamodzielniania. Zespoły grupowe są maksymalnie 2-3 osobowe. Mała grupa umożliwia dzieciom uzyskać sukces terapeutyczny i pozwala na indywidualne podejście do każdego dziecka. Pozwala również na modelowanie przez terapeutę zachowań dziecka, skuteczne rozwijanie komunikacji oraz reagowanie na potrzeby i możliwości dziecka, co bardzo często jest niemożliwe w grupie integracyjnej. Dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi na początku swej drogi terapeutycznej potrzebują „poukładania” świata. Najpierw uczą się rozumieć, a następnie dopiero uczestniczyć w środowisku. W małej grupie i przy wsparciu wykwalifikowanych terapeutów jest to możliwe bardzo szybko. Mała grupa to eliminowanie bodźców, które często wzmacniają ograniczenia naszych dzieci.

Dla dzieci niemówiących organizujemy AAC w postaci tabletów z programem „MÓWIK” lub PECS oraz terapeutyczne dzienne plany funkcjonowania. Uczymy wszystkich umiejętności społecznych: funkcjonowania w grupie, reagowania na polecenia oraz wspólnej zabawy. Zależy nam, aby dzieci lubiły się uczyć, nauczyły się i cieszyły się nauką. Nasz Punkt Przedszkolny stawia na budowanie wewnętrznej motywacji swoich podopiecznych, ich usamodzielnianie i naukę podejmowania inicjatywy. Staramy się, aby dzieci potrafiły współdziałać i umiejętnie rozwiązywały konflikty oraz dobrze radziły sobie z emocjami.

KADRA PEDAGOGICZNA I PRACOWNICY

Zespół naszych nauczycieli to pedagodzy specjalni i psychologowie, którzy są również wykształceni w zakresie wychowania przedszkolnego, logopedii, wczesnego wspomagania i edukacji osób z autyzmem. Systematycznie odbywamy dodatkowe kursy i szkolenia. Kadra pedagogiczna została przeszkolona do pracy z dziećmi autystycznymi przez najlepszych specjalistów w kraju.

Dzieci i ich potrzeby są dla nas inspiracją. Robimy wszystko, żeby naszym podopiecznym zagwarantować bezpieczne, szczęśliwe dzieciństwo i prawidłowy rozwój, zwracając szczególną uwagę na ich indywidualne potrzeby. Dostrzegamy u każdego dziecka jego zdolności, które staramy się rozwijać oraz pracujemy indywidualnie z dziećmi, które mają problemy.

Rodzice mają możliwość pełnego uczestnictwa w terapii swoich pociech. Prowadzimy szkolenia dla rodziców, które uczą ich, jak utrwalać efekty nauki dziecka w domu. Z każdym rodzicem regularnie kontaktuje się terapeuta prowadzący dziecko.
Absolwenci Publicznego Terapeutycznego Punktu Przedszkolnego w Zabielu Wielkim najczęściej stają się uczniami rejonowej szkoły podstawowej blisko miejsca zamieszkania.

ORGANIZACJA Punktu Przedszkolnego

ORGANIZACJA Punktu Przedszkolnego dostępna jest pod tym adresem